
Puncte tari
· şcoala deţine din anul 1998 spaţii proprii de învăţământ;
· şcoala oferă calificare într-un domeniu cu inserţie rapidă pe piaţa muncii
locale, naţionale şi europene;
· obţinerea autorizaţiei de încredere în anul 2000;
· obţinerea acreditării în anul 2008;
· bază materială foarte bună;
· şcoală a utilizat şi utilizează curriculum aprobat de M.E.C.T.S.;
· aplicarea principiilor calităţii în toată activitatea şcolii;
· receptivitate şi transparenţa managerilor, management echilibrat;
· conducere preocupată de evaluare, asigurarea calităţii procesului didactic şi
a celorlalte activităţi din şcoală;
· personalul didactic calificat;
· continuitatea personalului în sistemul de învăţământ medical;
· fidelitatea cadrelor didactice în şcoala;
· aplicarea unor metode moderne în procesul de învăţământ ;
· atmosferă destinsă, de încredere reciprocă, într-un mediu curat;
· comunicare şi deschidere pentru elevi şi absolvenţi;
· existenţa unui cod nescris, a unui sistem de valori acceptat de elevi şi de
profesori;
· tradiţie instructiv-educativă concretizată într-o imagine foarte bună a şcolii
în comunitatea locală şi nu numai;
· personal de secretariat specializat în utilizarea calculatorului;
· amplasarea şcolii într-o zonă liniştită, departe de sursele de poluare;
· conectare la internet 24 ore/zi;
· poziţie bună a şcolii (în apropierea liniei de troleibuz, autogară şi gară);
· rezultatele foarte bune la examenele de absolvire;
· proporţie mare a absolvenţilor inseraţi pe piaţa muncii;
· şcolarizarea gratuită pentru copii cadrelor didactice din şcoală, pentru copii
asistaţi social, elevii cu performanţe deosebite;
· realizarea unui plan de şcolarizare realist, conform cererii pieţei muncii;
· nivel scăzut al taxelor şcolare;
· participarea şcolii la Proiectul “Stagii practice geriatrice valorizate într-un
context transnaţional modern”, POSDRU/2.1/60/S/33957.
Puncte slabe
· surse de finanţare insuficiente;
· dependenţa de o singură specializare;
· costuri ridicate ale extinderii spaţiilor de învăţământ;
· promovarea şcolii în mass media;
· lipsa sponsorizărilor din partea agenţilor economici, unitatea fiind
considerată “neproductiva”.
Oportunităţi
· accentuarea deficitului de asistenţi medicali generalişti pe piaţa internă şi
externă a muncii;
· aderarea României la U.E. şi armonizarea cu legislaţia europeană;
· locuri de muncă suplimentare pentru absolvenţi prin liberalizarea pieţei
muncii după integrarea în UE;
· reforma sistemului sanitar, cu accent pe îngrijiri primare în ambulatoriu, induce
necesitatea unui număr crescut de cadre medicale;
· fenomenul de reconversie profesională secundar creşterii şomajului;
· fenomenul de îmbătrânire a populaţiei induce dezvoltarea reţelei de îngrijiri
la domiciliu şi implicit nevoia de cadre medicale ;
· comunicare eficientă facilitată de reţeaua informaţională existentă.
Ameninţări
· accentuarea crizei financiare şi a declinului economic în România;
· nivel socio-economic scăzut şi instabilitatea socială a populaţiei judeţului;
· legislaţie schimbătoare (învăţământ, personal didactic, muncă);
· creşterea continuă a costurilor de întreţinere a spaţiilor de învăţământ;
· existenţa în localitate a Universităţii “Valahia” cu o multitudine de specializări;
· existenţa unui număr redus al firmelor locale dispuse să colaboreze cu
instituţiile de învăţământ medical;
· situaţia materială a elevilor;
· discriminarea învăţământ de stat / învăţământ particular;
· scăderea numărului de ore la unele discipline de specialitate;
· existenţa şi proliferarea unui mediu negativ al educaţiei informale, care
promovează valori contrare celor ale şcolii;
· scăderea cu 42,9% a populaţiei care poate continua studiile în sistemul
preuniversitar şi universitar până în 2025.